CASE – Café Dalle Valle

Større netværk hos kunderne i form af øget digital tilstedeværelse, en investering tjent mere end seks gange igen og markedsføring af brand på høj plan – dette har udarbejdelsen af Dalle Valle appen formået. Et succesfuldt samarbejde, der har båret frugt.

OVER 127.000

BRUGERE

600 %

ROI

OVER 80.000

KUPONER BRUGT

Kuponer gjort elektroniske

Formålet med appen har været at digitalisere kuponerne og deraf opnå et større flow af stamkunder hos caféerne. Digitaliseringen af de helt traditionelle papirkuponer har med dette formål været en succes, der fortsat vokser. Over 127.000 registrerede brugere i Dalle Valle Netværket og over 80.000 kuponer, som alene er udløst gennem appen. Dette betyder med andre ord, at 80.000 kunder har besøgt caféen siden lanceringen, gennem en digital invitation til caféen.

Relation mellem café og kunder

Dalle Valle betjener mange gæster dagligt og med appen har man fået et forbedret indblik i hvem kunderne er. Med appen er det nemlig blevet nemmere at nå ud til Dalle Valles mange madelskere. Vi har gjort det muligt at udvide 12 caféers kredse af stamkunder, som nu kun er ét klik væk. Dalle Valle kan sende tilbud, nyheder og andet relevant til de mere end 127.000 registrerede brugere med lethed – det sørger vores smarte push-besked feature for. Den nyeste teknologi kaldet rich notifications er anvendt, som gør, at man kan se notifikationen uden at skulle åbne appen.

Historiske resultater

Efterspørgslen for virksomheders digitale tilstedeværelse via apps er stigende og det er Dalle Valle appens historiske resultater med til at understrege tydeligt. Dalle Valles app kan officielt bryste sig med at være en af Danmarks mest populære apps målt på antal downloads, siden lanceringen d. 6. december 2016.

Return on Investment

Et stærkt signal om succesen med appen er hvor hurtigt investeringen har tjent sig hjem igen. Tager man et kig på udviklingsomkostningerne for appen, og den omsætning appen har genereret, da har caféen opnået en ROI på 600%. Med kun mindre vedligeholdelsesomkostninger for appen, forventes det, at man om et år er oppe på 1200% i ROI.